Každá sociální síť má svá specifikace. Zatímco dle dostupných informací, Instagram algoritmus na pozadí asi skutečně pracuje s nějakými ideálními časy pro publikaci, na LinkedInu je ta alchymie trochu jiná. Pojďme si to rozklíčovat.
Navíc i velikost či řekněme popularita profilu bude vyžadovat lehce jiný přístup, jak nám ukazují naše interní data.
Když začínáte, dbejte na pravidelnost
Když s LinkedInem začínáte, stačí menší četnost publikace. Důraz LinkedIn klade na aktivní zapojení do komunity. Takže na začátku stačí, když publikujete klidně 1× za 14 dnů, klidně i 1× za měsíc. Podstatné je, abyste měli nějakou rutinu, pravidelnost. A naučili jak algoritmus, tak své první fanoušky, že tvoříte obsah.
Je opravdu zásadně důležité, abyste nejen tvořili obsah, ale abyste se i vy zapojili do dění pod příspěvky ostatních. K tématu tzv. community managementu se zastavíme na konci článku.
Průměrná velikost sítě
Když už jste se dostali alespoň a 3.000 spojení a LinkedIn vám přináší kontinuálně konzistentní výsledky, můžete přidat. Ideální je zvýšit frekvenci na minimálně 1 příspěvek týdně. A opět, držte si režim. Při této frekvenci udržíte poměr cena-výkon-kvalita.
Musíme si říct, že příprava obsahu, pokud to chcete dělat opravdu promyšleně a cíleně, je časově náročná. A i když si to děláte sami, vždycky si to přepočítejte na peníze, které vás to stojí "interně".
Jsou to peníze, které musíte promítnout do cenotvorby. Pokud si kalkulaci uděláte už ve chvíli, kdy si obsah děláte sami, dostanete se do fáze, že ty peníze budete jednou moci přesměrovat na externího dodavatele. Za prvé budete mít představu, kolik času to žere vám a tím pádem, kolik by to mělo zabrat dodavateli. A hlavně, budete mít představu, s jakou investicí počítat.
Efektivní přístup vám přinese další klientelu, která vám váš investovaný čas zaplatí.
Pravý maraton začíná, pokud už jste na LinkedInu dlouho, jako třeba já, a potřebujete své výsledky nejen udržet, ale potřebujete být pořád krok napřed před konkurencí. Nebo s ní aspoň držíte krok.
Silný profil, silná komunita a tlak na byznys výsledek
Když už jste pokročilý LinkedIn uživatel, doporučujeme s frekvencí 2 až 3 příspěvků týdně. Skladba formátů by měla být různorodá.
Časy publikace na LinkedInu nejsou takové téma, jako na jiných sítích. Zajímavý příspěvek si najde cestu, i když jej vypublikujete v sobotu ve 3 ráno. Správný katalyzátor pro vysoké dosahy je vaše další aktivita.
Jak si nastavit rutinu a zvládnout práci s komunitou
Komentujte příspěvky ostatních. Spousta uživatelů tuto aktivitu podceňuje. Nebo si myslí, že komentování je ztráta času, kterou podpoří jenom příspěvky těch druhých. Pravdou však je, a potvrzují to naše interní data i externí zdroje, že zapojení se do komunity má vliv na naše vlastní dosahy.
Malý příklad:
Náš klient má v síti 6.500 spojení. Klient je CEO velké společnosti a tvoří vlastní obsah. Klient bohužel odmítá trávit čas komentováním příspěvků ostatních. Ani ho to nebaví.
Jeho příspěvky dosahují dlouhodobě průměrného počtu zobrazení okolo 2.500 až 4.500 zobrazení. A statistiky nám říkají, že příspěvky algoritmus doručí nejdál mezi cca ⅓ jeho sítě jedniček. Mezi dvojky a trojky se příspěvky takřka nedostanou.
To je samozřejmě velmi náročné pro budování značky, protože uživatel s tímto přístupem musí investovat extrémní množství času do rozšiřování sítě. Tím, že se jeho obsah nedostává mimo síť, mu nechodí ani žádosti o nová spojení od druhých.
Proti tomu máme klienta, který má v síti jenom 1.900 spojení. Díky tomu, že se opravdu zapojuje a komentuje příspěvky své cílové skupiny (skrze Sales Navigator sledujeme profily v zájmových byznys skupinách klienta a je tedy správa jednoduchá), klient na svých příspěvcích dosahuje v průměru 5.500 až 7.500 zobrazení.
Příspěvky klienta vidí až ⅔ sítě jedniček a dostávají se i mezi dvojky a občas i mezi trojky. I díky tomu klientovi chodí nabídky k propojení se. Tím, že síť od začátku precizně budujeme tak, aby se klient pohyboval ve své zákaznické cílovce, nabídky o spojení od ostatních jsou stejně relevantní. Klientovi s menší sítí, ale s větší mírou zapojení do dění, LinkedIn přináší první byznys výsledky.
U klienta s větším profilem se trápíme a hledáme cesty, jak mu s aktivitou pomoci, abychom zachovali nejenom autenticitu projevu. Protože ani příspěvky neděláme za klienty, pracujeme na obsahu společně. Ale hlavně, interakce na obsah druhých je i o jakési osobní a názorové integritě klienta, kterou dle nás ani ten nejlepší textař na světě nenapodobí.
Jak často publikovat na LinkedIn a jak si nastavit rutinu
Jak z článku vyplývá, časy a četnost publikace na LinkedInu nejsou tak důležité. Podstatnější je rutina a skladba aktivit, které děláte. A protože víme, že čas je drahý, i my se snažíme v práci s LinkedInem hledat efektivní cesty.
Klientům radím a sama si držím tuto rutinu:
denně 10 až 15 minut - trousím komentáře pod příspěvky zájmových lidí
denně 10 až 20 odeslaných žádostí o spojení - zabere to max 10 minut
jednou týdně minimálně příspěvek
Pokud mám některý den chuť a náladu, věnuju síti více času, ale vždy si pečlivě hlídám, kdy ještě to lze považovat za investici do byznysu a už se jedná o bohapustou prokrastinaci a zábavu. A to radím i vám. Je to skvělá psychohygiena pro práci se sociálními sítěmi.
A tím neříkám, abyste se na síti nebavili. Prokrastinace je fajn. Jenom říkám, že byste měli rozlišovat práci od zábavy. Protože tam někde se často ztrácí ze zřetele cíle a dochází k tomu, s čím za mnou klienti chodí nejčastěji: „LinkedIn dělám, dělám ho dlouho, ale byznys to nenosí.“
Na otázku: „Jak často publikovat na LinkedIn?“ odpověď máte. Tak hurá do toho.
Comments