top of page

Jak vytvořit žádost o propojení, kterou každý přijme rád

Aktualizováno: 13. 2.

Je to nejvíce podceňovaná aktivita na Linkedinu. A přitom je to aktivita klíčová pro dosažení výsledku. Ať už je tím výsledkem nový kolega do týmu, nová poptávka nebo si hledáte práci. Je spousta způsobů, jak si síť rozšiřovat. Některé jsou snadné, rychlé a velmi špatné. Tak jako všechno v životě, kvalita vyžaduje čas a přípravu.


V článku vás obeznámíme s klíčovými aspekty, díky kterým zvýšíte poměr mezi odeslanými a přijatými žádostmi na profesní sociální síti LinkedIn. Zároveň v čase zvýšíte svou procentuální úspěšnost při naplňování svých cílů.


Nezbytnosti před odesláním žádosti o propojení

Než se vůbec do rozesílky pustíte, musíte se připravit. Protože každá tato drobnost má vliv na výsledek vašeho snažení. Můžete to ošidit, ale odpovězte sami sobě na otázku: „Koho vlastně ošidíte o výsledek?“


Optimalizujte svůj profil

Data za posledních 8 let nám ukazují, že lidé to dělají stále stejně: vidí vaši žádost, jdou a podívají se na váš profil. Teprve potom klikají na PŘIJMOUT nebo IGNOROVAT.


Banner

Představte si vlastní banner jako velký reklamní poutač. Projíždíte kolem něj autem v 60 km rychlosti a máte asi 3 s, abyste vstřebali, co na něm je.


Dostaňte na něj stručně v pár slovech hlavní myšlenku, svůj hlavní přínos pro klienta. A udělejte to co možná nejvíc zapamatovatelným způsobem. To sdělení musí být opravdu blbuvzdorné. A návštěvník vašeho profilu si sdělení musí vybavit pokaždé, když uslyší vaše jméno nebo on či někdo jiný mluví o službě, kterou i vy dodáváte.


Fotografie

Ať se nám to líbí nebo ne, každý z nás se rozhoduje podle sympatií. Pokud na profilové fotce nebudete působit sympaticky, snižuje se pravděpodobnost, že žádost o spojení druhá strana přijme. Dobrý fotograf udělá i z Ošklivky Betty sympatickou kočku s krásným úsměvem.


Pokud na profilu máte fotku celé postavy, není vám vidět do obličeje, snižujete své šance až o 60 %. Pokud nemáte fotku vůbec, šance klesnou až o 80 % (Zdroj dat: interní data Lucky Citron).



Kontaktní údaje

Uveďte ve svém profilu svou pracovní e-mailovou adresu a telefonní číslo. E-mailová adresa slouží jako jeden z identifikátorů, že se jedná o skutečná profil. I na LinkedInu figuruje množství falešných profilů. Jejich cílem existence je hacking a sociální inženýrství. Jednoduše se vás pokusí okrást nebo alespoň sbírají data. Pokud uvedete na profilu svůj pracovní e-mail, zvyšujete důvěryhodnost svého profilu. S telefonním číslem je to stejné.

Klienti se bojí, že když na LinkedIn zveřejní své číslo, budou jim kvůli tomu volat různí prodavači energií a jiní telefouňové. Ujišťujeme vás, že ti už vaše číslo mají z úplně jiných zdrojů.


Profil jako nástěnka s událostmi a články

Vyvěste na profil důležité věci. Když pošlete žádost o spojení, člověk na druhé straně se o vás bude chtít něco dozvědět. M9sto, abyste ho zahltili informacemi ve zprávě, naservírujte to důležité a aktuální na svém profilu.


Chystáte konferenci? Webinář? Kurz? Vyšel vám nový díl podcastu? Posíláte newsletter? Tak v sekci Vybrané na profilu najdete to správné místo, kam informace dát.


Jak začít se samotným propojováním

K propojování se můžete a vlastně musíte přistoupit pohledem různých cílovek a jejich funkcí. Nestačí se propojovat jen se zákazníky. S kolegy. S budoucími šéfy. Potřebujete svou síť namixovat tak, abyste kolem sebe vytvořili sice křehký, přesto funkční ekosystém.


Účty aktivních a silných tvůrců

Propojte se s lidmi, kteří mají svou síť již vybudovanou a mají silnou síť. Interakcí s jejich obsahem se dostanete do jejich sociální bubliny. Nejenže se v diskuzi pod jejich příspěvky zapojíte do konverzace, ale zároveň si můžete přidávat nová spojení z řad dalších diskutujících. Tím spíš, pokud takový člověk odpovídá profilu vaší cílové skupiny: budoucí klient, budoucí šéf nebo budoucí kolega.


Pravidla hry:

Odešlete žádost o spojení do 5 minut po výměně komentářů.

Zdůrazněte v průvodní zprávě, že navazujete na komentář a vypíchněte jeden bod, na který budete moci v další konverzaci navázat. Pochvalte je, a to i kdybyste s názorem druhého nesouhlasili.


Příklad:

Dobrý den, Petro,

navazuji na naši diskuzi pod příspěvkem Lucie. Nemohu souhlasit s tím, že ve vedení firem je málo žen. Říkám si ale, že k tomu třeba máte více dat než já. Odkud čerpáte? Děkuji za spojení a těším se na další konverzaci. Martin


Staří známí na síti

Možná, že na sebe s někým už dávno narážíte, neznáte se osobně, přesto ten člověk skvěle zapadá do vašich cílů. Je to skvělý způsob, jak si síť rozšířit o relevantní spojení a díky spojení první úrovně svůj obsah dostávat i do sítě tohoto člověka.

Pamatujte, LinkedIn vždycky vaše příspěvky zobrazuje nejdříve jedničkám v síti. Čím méně jich máte, tím hůře se váš obsah dostává za hranice vaší sítě. Algoritmus je v tomto ohledu neúprosný.

Pravidla hry:

Odešlete žádost o spojení.

Zdůrazněte v průvodní zprávě, že navazujete spojení díky tomu, že dotyčného potkáváte ve stejných diskuzích. Naposledy např. [DOPLŇTE]. Pozor, toto dělejte jenom, pokud je to skutečně pravda. Lež se snadno odhalí.


Příklad:

Dobrý den Katko, narážím na vaše opravdu zajímavé komentáře všude na LinkedIn. Naposledy ten o hodnotách, které by měl mít dobrý šéf. Sama teď hledám práci v oboru financí a tak mě těší, že vy jako manažerka tyto hodnoty máte. Ať se daří. Lucie


Prostě se vydejte na cílený lov

Výše uvedené způsoby jsou zárukou, že téměř 98 % lidí žádost o spojení přijme. Asi tušíte, že takových případů budou spíš jednotky, možná desítky za týden či měsíc. Záleží, jak jste na síti aktivní.


Proto se musíte vydat na lov. Než se na něj vydáte, připravte se. Na lov jelena také nevyrazíte ve večerní róbě. Takže si napište na papír, koho vlastně chcete oslovit.


Příklad:

Hledám všechny marketingové ředitele. Hledám je ve výrobních firmách. Protože jsou to lidé, kteří mohou rozhodnout o (ne)spolupráci s naší agenturou na poli LinkedInu. Hledám je v České republice. A hledám je mezi B2B firmami. Zejména těmi, které jsou v oblasti průmyslu a výroby.


Do lišty pro vyhledávání zadám tedy pozici:

Linkedin vyhledávání basic

Tady vidím, že mi LinkedIn vyplivnul více než 5 milionů výsledků. To nemám šanci zpracovat. Proto použiju další filtry.


Chci se dostávat mimo svou sociální bublinu. Proto ve filtru zaškrtnu položku 3. a více. Dále výsledky omezím na Česko. A v sekci OBOR vyberu Výroba. Nyní vidím, že mi LinkedIn nabízí 795 výsledků. To už je seznam použitelný pro další práci, která mi při tomto množství zabere zhruba 1 až 2 hodiny.

Linkedin vyhledávání pokročilé

Připravím si vhodnou zprávu, kterou připojím k žádosti o propojení. Rozkliknu každý profil a podívám se, zda je profil:

  • zda člověk skutečně sedí ve správné firmě,

  • na správné pozici,

  • zda profil vykazuje známky aktivity.


Rádi vám poradíme, jak si ověřit, který profil je či není aktivní a zda si svou síť rozšiřujete o relevantní spojení.



Pravidla hry:

Nemlžím. Na rovinu přiznám, co dělám a že moje oslovení je za účelem byznysu. Pokud ve zprávě dobře popíšu svou přidanou hodnotu a důvod, proč stojí za to propojit se, druhá strana pozvánku akceptuje. V opačném případě má druhá strana možnost žádost ignorovat. A tak je to v pořádku.


Mnozí by namítli, že se jedná o spam nebo nevyžádané reklamní sdělení. Pokud dodržíte popsané zásady a zásady LinkedInu, nemáte se čeho bát. Tím, že uživatel má možnost na kliknutí na tlačítko IGNOROVAT, má možnost rozhodnout, zda chce či nechce vaše sdělení přijmout a zabývat se jím.


Případně může žádost přijmout a slušně vám napsat, že ho vaše nabídka prostě nezajímá. Ale za spojení třeba bude rád.


Ukázka zprávy:

Dobrý den, učíme výrobní firmy využívat LinkedIn pro marketingovou komunikaci a podporu akvizice nových klientů. Např.: Firma pro prodej CNC strojů | po 6M spolupráce otevření příležitosti pro prodej 2 strojů v ∑4,5 mil. Kč. Mohu vám poslat případovku? Přeji prima den. Lucie 🍋


V rámci zvoleného segmentu jsme u podobné kampaně měli úspěšnost 72,3 %. Zbytek odeslaných žádostí uživatelé nepřijali. Buď nestáli o nabídku nebo na LinkedIn nejsou aktivní častěji než 1× za měsíc. Jak to víme? Protože po 3 týdnech žádosti o spojení, které uživatel nepřijal, vždy stahujeme.


Návod, jak být za blbce snadno a rychle a zabít svou snahu hned v zárodku

Existuje několik spolehlivých způsobů, kterými spolehlivě zabijete svůj možný výsledek. A děje se to častěji, než byste čekali.


Prodej hnedle z oleje

Připojte k propojovací zprávě odkaz na prezentaci svých služeb nebo předplatného a buďte si jistí, že vám výsledky klesnou až o 87 % (Zdroj dat: interní data Lucky Citron). Buďte k lidem upřímní, zároveň jim dejte najevo, že jsou pro vás opravdu důležití. Nelegální ani proti pravidlům to sice není, ale je to červený praporek hned na startu. Je to totiž stejné, jako když přijde muž k ženě v baru a ani by ji pozdravil zeptá se jí: „Chceš se mnou mít sex?“


Strojenost a šablonovitost se nenosí

Představte si, že budeme všichni komunikovat podle jedné šablony. Všichni budeme chodit v šedých šatech. Všichni budeme strojeně profesionální. Nebude to fungovat, Bude to nuda.


Nebojte se do první zprávy zapojit třeba vtip nebo hovorovou češtinu. Naopak dodržujte vykání, pozdrav a rozmyslete si, zda dotyčného oslovíte křestním jménem nebo příjmením. A to i když mu budete vykat. Dbejte na zvyklosti ve svém oboru.


Zasypte dotyčného otázkami místo odpověďmi

Každý den dostáváme hromadu zpráv. Jako příjemci si klademe jedinou otázku: „Co po mě kdo chce a proč se tím musím zabývat?“


Takže si představte tu prekérní situaci, kdy místo odpovědi na tyto otázky zavalíte příjemce dalšími otázkami. Zapomeňte na ně.


Co tím myslíme:

❌ Dobrý den, už odebíráte náš zpravodaj? Ještě ne? A chcete ho odebírat? Tak klikněte sem. ODKAZ. Podpis.


❌ Ahoj Lucie, chceš se podívat na náš webinář? Tak tady ho máš. ODKAZ. Měj se fajn. Podpis.


❌ Dobrý den Ludvíku, natočili jsme další díl podcastu. Je to vážně jízda. Podívejte se ZDE. Jak se vám líbí? Podpis.


Jak vidíte, velmi hloupých a zbytečných chyb se dá udělat celá řada. Vyjmenovat je všechny by vydalo možná i na knihu. Vy je dělat nemusíte. Stačí, když se budete řídit naším návodem. Nebo tuto aktivitu přímo delegujete na náš tým.


Víte, že vstupní 15minutovou konzultaci máme zdarma?




22 zobrazení0 komentářů
bottom of page