Špatný produkt je jako nefungující manželství. Musíte se rozvést.
Možná je to dobou. Nevím. Ceny se šroubují do nepoznaných výšin. A to dává prostor nekvalitním službám. Pak jsou lidi, co mají super produkt, ale cílí ho blbě. Na klienty, co ho nedocení. Špatnou zprávou je, že těm prvním neumíme pomoci ani my. Kde nic není, ani Citron nebere.
Autozabiják
To jsem si tuhle dala auto do servisu, aby mi ho vyšperkovali a poslali na technickou. Věděla jsem o 2 problémech na opravu. Autíčko mi vrátili v 8 hodin večer s informací, že jednu závadu dali do pořádku, na další se mrknou později. Technická prošla. A dodali seznam 10 dalších nedostatků, které je třeba NUTNĚ opravit.
Auto mi navíc druhý den nenastartovalo a rozhodně na něm nic neopravili. Do toho servisu už jsem nepáchla. Jenže poptávka je tak velká, že i když je služba na nic, reklamu v tomhle podniku nepotřebují. Mají pořád plno. Ne všude to ale funguje takhle „obráceně“. Jestli sypete majlant do marketingu, ale zisky nepřichází, někde bude chyba.
Když nepomáhá ani svěcená voda
Žádné množství sebekvalitnějšího brandingu ani copywritingu vás nespasí, když:
Je váš produkt špatný;
Nabízíte „průměrnou“ službu;
S vámi mají zákazníci negativní zkušenost;
Neplníte své sliby.
Je to jako v manželství. Sex je mizerný nebo žádný. Zkrátka už jste zažili lepší. Slibuje hory doly, ale tu poličku pořád nepřipevnil? Leží na gauči s pivem v ruce a už milion hodin civí na bednu. Reklamujete, že takového vorvaně jste si před lety rozhodně nebrali. Jenže je mu to jedno. Pořád se snažíte oživit jiskru – vaříte jeho oblíbená jídla, nakupujete prádélko… Ale kde nic, tu ani šuk. Nezbývá, než se s takovým produktem rozvést.
Jak poznat velký špatný?
Obsahový marketing je jako korunka na zub. Pokud máte aspoň zdravý základ, drží a dělá parádu. Když je základ shnilý, utratíte u zubařů celé dědictví po babičce a stejně skončíte u klapáků ve skleničce. Co naplat. Někdy jde byznys sám od sebe, někdy potřebuje nakopnout marketingem a někdy je to prostě špatný. Jak sebekriticky poznat, že už nemá cenu se dál snažit?
Oprašte cílovku
Možná to znáte. Na sítích máte jeden komentář za druhým. Hodně laiků. Přitom objednávky nula. Je dost pravděpodobné, že cílíte blbě. Lidi vás obdivují a píšou si o vás Ježíškovi. Ale ve skutečnosti u vás nikdy nenakoupí. Jste pro ně drazí. Mrháte penězi. Vlastně nemrháte. Nemáte čím mrhat. 🤷♀️🤦♀️
Cílovka je gró. Zamiřte správně.
Navoněný kravinec
Když máte něco tuctového, ale chcete za to hromadu peněz. Chyba. Musíte najít, v čem je to tak originální a jiné a díky tomu drahé. Cibetková káva třeba. Zkoumali jste, z čeho se dělá?
Pozor! Klišé „ručně dělané“ a „eko“ už není tak úplně v kurzu. A říkat o alkoholu, že do něj ručně přidáváte stéblo sena…To zní, jako že ručně položíte zlatý plátek na navoněné hovno. Fakt pecka. Dejte si.
Dobří holubi se nevrací
Máte měsíčně nějaké reklamace nebo vratky? Hlídejte si to. Protože i když vám nikdo nic nereklamuje, neznamená, že to funguje na stopro. Nenaserte si ty zákazníky. Jednoho dne překročíte neviditelnou čáru, od které už není cesta zpět a podnik půjde do kytek. S tím souvisí i další bod:
Sliby se slibují a blbí se radují
V dobrém i zlém, nemoci i ve zdraví. Jsou sliby, které se neporušují, jinak skončíte v pekle. Nebo třeba taky v insolvenci. Nebo v rozvodovém řízení. Soustřeďte se na to, co těm lidem všechno nabízíte. Bedlivě vás sledují. Číhají, až někde uděláte chybičku, aby to hned nahlásili ČOIce. A už se vezete.
A když už zákazník nebude mít koule na nahlášení, pošle aspoň negativní recenzi. A to se taky počítá, to taky nechcete. To taky znamená cestu do byznys pekel.
4 smrtelné hříchy
Jestli se dopouštíte všech těchto hříchů (nebo alespoň 2 z nich), ani král obsahového marketingu vám dlouhodobě nepomůže. Na chvíli jo, ale časem všechna krásná slůvka klienti prokouknou a omlátí vám je o hlavu.
Takže – se zastavte, nadechněte. Zahoďte ten špatný produkt/službu a udělejte nebo nabídněte ho znovu a jinak. A ono to půjde. Možná i bez vyšperkovaného obsahu.