• Lucie Zitterbartová

Dynamika, písmenka a předehra

Aktualizace: 19. říj 2020

Důležitou věcí při psaní je melodie a rytmus. Melodie v nás rozehrávají silně emocionální vzpomínky. Pocity nám navozují atmosféru a stav mysli. To, jak se cítíme, to má vliv na naše okamžité rozhodování. Spouští to podprahové emocionální reakce.


Nejvíc znát to je u písniček. Pomalé melodie, tklivý hlas zpěváka a do smutku zabalená smutná nálož textu písně ve vás spustí melancholické pocity. Na druhou stranu veselá roztančená písnička vás prostě nutí hýbat se. Tancujete zvesela po kuchyni, úsměv od ucha k uchu. Vypadáte trochu jako pitomci. :)


Text sám o sobě má taky melodii. Bez hudby je těžší vnímat zvukomalbu textu. Ale pokud se to naučíte, vaše texty se čtenářům dostanou mnohem snáz pod kůži. Vzbudíte v nich ty správné emoce. Ovlivníte jejich nákupní rozhodování.

Špičkový text funguje stejně jako svádění. Má to své zákonitosti. Když přepálíte start, nic nebude. Když je předehra moc dlouhá, začne to nudit.

Někdy je chuť a nálada na rychlovku. Jindy si s tím prostě musíte dát trochu víc práce. Dobrý a empatický milenec (nebo milenka) musí umět poznat, co je zrovna v dané situaci nejlepší. S texty je to stejné.


Všímejte si drobností. Zamyslete se. Proč si pamatujete rýmovačky nebo písničky. Protože v nich je dynamika, rytmus a melodie. Každý z nás to podvědomě umí používat.


Jenže jak začnete nad psaním přemýšlet, ten vnitřní rytmický radar vypnete. Pokud se chcete naučit tuto schopnost vědomě ovládat a pracovat s ní, musíte mít načteno. Musíte poslouchat hudbu. Různé žánry. Vnímejte každý tón. Každou vibraci tak, aby vám ten pocit z hudby proběhl skrz kůži. Musí se vám udělat zima za krkem. Musí se vám naježit chloupky na rukách. Všechny tyhle pocity musíte zmapovat a pochopit. Jakmile se to naučíte u sebe, pozorujte ostatní.


Dodnes nezapomenu na spousty dnů, kdy jsem chodila na diskotéku nebo do tanečních barů a pozorovala jsem lidi. Pozorovala jsem ty namlouvací párové rituály. Sledovala jsem, co s lidmi dělá hudba a tanec a komunikace. Odhadovala jsem, jak se u toho opravdu cítí. Jestli se jim ty drobné chloupky na rukou a na šíji zvedají. Jestli jsou vzrušení. Sexuální touha je hodně dobře viditelná. Časem jsem se to naučila. Zjistila jsem, že třeba ženy mají zjevně podobné pocity při nakupování. Ta radost z nových šatů. Lidé si při nakupování představují, co se svým vytouženým produktem budou dělat. To je ten bod, který potřebujete pochopit a ovládnout. Potom budete umět spouštět to žádoucí reakce své cílovky. Potom prodáte.


Každá z nás se vidí, jak si bere nové šatičky na rande. Po skončení koučingu vidíme sami sebe jako čerstvě povýšené manažery. Po nákupu nového podnikového systému vidí ředitel sám sebe s tučnou odměnou za úspěšně zvládnutý projekt.


Naučte se chápat pocity a motivace druhých. Naučte se spojovat si je se situacemi, které rozhodují o chtění a nechtění. Každá ta situace má svůj rytmus. Ten rytmus musíte umět přenést do textu.

Plesová sezóna je v plném proudu.


Čas, kdy se každá z nás může na chvíli stát Popelkou. Čas, kdy si každá z nás užívá pocit výjimečnosti. Čas, kdy se svým vyvoleným princem protančíme nejedny střevíce.


Učarovat mu. Tajemná kráska v krásných šatech a zlatých střevíčkách. Dáma JEHO života.


Zlaté střevíčky jsou povinnou výbavou každé z nás. Ty ve svém botníku musíte mít.



460 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše