• Lucie Zitterbartová

Naučte se psát silné výzvy k akci

Aktualizace: 4. pro 2020

Potřebuji Vaši pomoc s výzkumem. 🙏


📌 Přečtěte si tento text.

"Občas, když se nudím, tak si zalezu do spacáku, namažu se zvenku máslem a pak se kloužu po kuchyni a hraju si na slimáka. 🐌"

A teď si vezměte papír.

Vezměte si tužku.

Na svém mobilu si zapněte stopky.

Spusťte stopky a opište tu větu.

Jakmile dopíšete, zastavte stopky.


Napište do komentáře, jak dlouho jste tu větu přepisovali.

Tento text jste viděli včera v mém příspěvku.


Pokud lidem dáte důvod, jakkoliv absurdní, vzbudíte v nich zvědavost, a řeknete jim, co mají dělat, oni to udělají.


Takto má fungovat dobře postavené CTA alias "výzva k akci".


Pár profi tipů pro vaše CTA:


🍋 Používejte slovesa v aktivním tvaru:

  • Stáhněte, napište, chci, píšu, doporučuji...

🍋 Využívejte 1. osobu jednotného čísla nebo 2. osobu množného čísla: zejména při použití pro tlačítka na webu :

  • Chci nový newsletter, stáhněte si e-book...

🍋 Vyhýbejte se infinitivům: jsou neosobní a k ničemu nevyzývají,

jsou pasivní:

  • udělat svíčkovou x udělejte svíčkovou

Výzvu k akci zakomponovanou do textu vždy začínejte slovesem.

Objednejte si náš balíček. Ušetřete 2.500 Kč.

CTA je vždy složeno z těchto částí:


🍋 Emocionální výhoda

  • v mém příspěvku: "Potřebuji Vaši pomoc...."

  • prostě vám brnkám na emocionální strunu -> něco od vás potřebuji, činím vás důležitými, zapojuji vás do procesu, dávám vám moc a sílu něco ovlivnit

🍋 Důkaz (logický důvod)

  • v mém příspěvku: "...s výzkumem. 🙏"

  • vysvětluji vám, že i když se vám to může zdát pitomé, má to účel a důvod -> legitimizuji svůj budoucí požadavek, nad jehož správností nebude většina z vás už ani na okamžik pochybovat a půjdete splnit úkol

🍋 Samotná výzva k akci

  • v mém příspěvku: Každá další věta začínající slovesem

Zbytek mého příspěvku je celá "CTA mapa", která čtenáře provází krok za krokem vším, co chci, aby čtenář udělal. Podobně postupujte na svém webu, při psaní newsletterů nebo při sestavování produktových popisků.


Nenechte své čtenáře tápat. Jestli chcete, aby po přečtení odstavce klikli na tlačítko vedoucí na stránku produktu, řekněte jim "Klikněte na tlačítko: "Chci informace o tričku". A potom jim do toho textu dejte dostatečně kontrastní tlačítko s nápisem: "Chci informace o tričku".


Když tvoříte obsah, přemýšlejte o něm jako o systému podobném právě mapě. Vyznačte na ní čtenáři systém cestiček, kudy se může vydat a motivujte ho drobnými odměnami, díky kterým se na tu cestu vydá rád.


No a pokud se vám do toho nechce, najměte si profíka, který to vymyslí za vás. Zavolejte mi na +420 608 911 354 nebo napište na lucie@luckycitron.cz. :)

PS: abych nezapomněla na ten výzkum...
  1. výzkumná otázka: Kolik uživatelů celkem splní úkol a kolik nechá jen komentář?

  2. výzkumná otázka: Prásknete na sebe, jak moc vám dělá v dnešní době problém psát rukou a ne na klávesnici?

Jak to dopadlo:

Článek edituji v 22:14 hodin a čísla můžete vidět na obrázku.

Celkem úkol splnilo: 12 z 20 komentujících (doufám, že ráno nebudu za blbce, co neumí počítat, ale kdyby ano, věřte, že mám za sebou velmi perný den...)


Takže úspěšnost mého CTA je 60 %. Kdyby se jednalo o prodejní příspěvek a 60 % z Vás udělalo, co jsem chtěla, jednalo by se o famózní konverzi. Konverze je totiž v našem markeťácko byznysovém světě míra naplnění našich cílů. Tedy v tomto případě poměr reakcí vůči poměru těch, co úkol splnili.


Můj předpoklad byl mnohem nižší. Čekala jsem tak 10 komentujících a 3-5 lidí, kteří úkol skutečně splní. Jsem nadšená, že mám takto loajální publikum a že jste si s tím dali tu práci. Za to Vám moc děkuji.


Když tvoříte CTA, měli byste si umět stanovit cíl, kterého chcete dosáhnout. Cíl by měl být definován právě počtem uživatelů, kteří se z nějakého bodu A dostanou do bodu B.


Druhý výzkumný cíl byl spíš osobní. Chtěla jsem nějak nenásilně zjistit přirozenou reakci na nutnost napsat něco tužkou na papír. Potvrdili jste mi, že to může být problém a kdybych chtěla pokračovat seriózním výzkumem, měla bych základní podklad pro budoucí výzkumné otázky. Měla bych jasněji JAK a NA CO se ptát. Ale to už souvisí s marketingovým výzkumem a tom zase někdy přístě.

334 zobrazení0 komentář

Nejnovější příspěvky

Zobrazit vše

Praha

IČ: 74515241

Nejsem plátce DPH.

+420 608 911 354   |    lucie@luckycitron.cz

  • Lucie Zitterbartová
  • Lucie Zitterbartová
  • Lucie Zitterbartová
  • Lucie Zitterbartová

Píšu blog. Pro radost sobě i vám.

Slova jsou nejúčinnějším nástrojem na světě. Jediné slovo dokáže změnit celý svět. Stačí použít to správné.

© 2020 texty a desing vytvořila Lucie Zitterbartová.

Poděkování za pomoc: Radimovi, že se tu můžu chlubit jeho podcastem. Martinovi, že mi dá vždycky dobrou zpětnou vazbu, i když mě to občas rozčiluje. Terezce za korektury a druhé Terezce za neutuchající mentální podporu. Mému Michalovi, že poslouchal to špačkování při tvorbě a klapání klávesnice v půl čtvrté ráno.