top of page

250 tisíc Kč do luftu za pár měsíců

Vždycky jsem si myslela, že velké firmy už nedělají chyby. Že jsou velké právě proto, že překonaly ty těžkosti, se kterými se na počátku budování firmy potýkám já sama.


A tak mě vždycky překvapí, když vidím firmy kolem sebe, které si počínají nelogicky. A ty firmy to stojí obří prachy. A ty firmy vědí, že je to stojí prachy. Bohužel příčinu často hledají venku a nikoli uvnitř. A tím méně tu příčinu hledají majitelé firem v zrcadle.


Musím říct, že pochopení faktu, že chyby dělají všichni, i ti, kdož jsou v našich očích už zkušenými matadory, je nesmírně ulevující. O pár chyb se s vámi podělím.


Podle sebe soudím celý svět

Naprosto základní věc, kterou se učí obchodníci i markeťáci na prvním školení: to, že to nějak mám hozený já, neznamená, že to tak má zbytek světa. Za posledních 15 let jsem tuhle poučku slyšela v různých modifikacích tolikrát, že to nespočítám.


A pak sedíš na schůzce u klienta, který Tě přesvědčuje o tom, že závěry z průzkumu, který si zaplatili, jsou určitě špatné, protože jejich zákazníci to mají jinak. A protože on to má jinak.


A tak v ruce držíte fantastický a zcela určitě velmi nákladný výzkum a je vám jasné, že tady se tím stejně nikdo řídit nebude. A že cokoliv uděláte, pokud nebude podle „zadání“ a v souladu s nastavením mysli vedení, neuspějete. A pokud to tak uděláte, neuspějete taky, protože výsledky jakékoliv kampaně budou průšvih. A viníkem budete vy jako neschopná agentura, kterou budou pomlouvat.


Chceme to dobře, rychle a levně nefunguje

A stejně to furt každý chce. Vysokou kvalitu, rychlý výsledek. Ale nikdo nechce investovat. A tak sedíte u desátého potencionálního klienta tento měsíc a bavíte se o dlouhodobých dopadech komunikační strategie, o brandu, o posilování značky a její viditelnosti. Každý si vás poslechne a každý vám řekne, že to je strašně hezký, ale oni by přesně tohle chtěli, ale aby to výsledky přineslo už tak za měsíc a když to klapne, podepíšeme smlouvu na rok a když to bude fungovat celej rok, tak dostaneme i zaplaceno.


Nebo diskuze s obchodníky:

„Chceme každý měsíc 50 poptávek.“

„A kolik jich máte teď?“

„Tak čtyři měsíčně.“


LinkedIn je moc práce, potřebujeme něco lehkého

Drtivá většina lidí už dnes zvládá na LinkedInu plus mínus nějaký ten příspěvek nebo komentář vypotit. Ono to ve finále fakt není tak strašný, jak se může zdát. Vlastně to těžký na tom je, že všechno, co děláme, děláme nahodile.

„Víte, já tam čas od času něco napíšu. Ale nijak pravidelně. Jen když mě to zrovna napadne. Ale mě toho moc nenapadá.“

Chápu to. Když se mi do něčeho nechce, nebaví mě to, nerozumím tomu, odkládám to. Jenže ono nás to vždycky dožene. Prostřelím své lajdácké koleno a říkám: bez přípravy se v tom budete vždycky jenom plácat. A bez zpětné vazby se budete směrem k cíli posouvat jen pomalu.


A tak, já se konečně dokopala k tomu, že jsem si sepsala informace k našim novým i stávajícím službám, všechno jsem to dostala do jednoho dokumentu a poslala to někomu, kdo tomu rozumí. Aby mi to spočítal. Protože mě to nejde. Nebaví mě to. Nerozumím tomu.


Celá ta sranda spočívá v jedné věci, kterou do nás hustí každý průměrný kouč:

„Nebuďte v tom sami.“


A já jim musím dát za pravdu. Proč se mám trápit s něčím, v čem nejsem dobrá a zdržuje mě to od práce, ve které dobrá jsem?


A tak jsem se třeba rozhodla, že si pořídím paní na úklid. Za tu dobu, co se doma budu ohánět prachovkou, vydělám víc a nebo budu mít čas jít s kámoškou na víno. Protože jí to slibuju už půl roku.


A pořídila jsem si něco jako finančního ředitele. Protože pro něj jsou ty věci kolem cashflow a počítání dalších věcí okolo rutina. Jako pro mě je rutina psaní a správa LinkedInu. To umím. V tom jsem dobrá. Nikdy ze mě nebude skvělý manažer controllingu. Vždycky budu jen skvělým textařem.


A tak jsem oprášila svoje workshopy, dala jim nový kabát, vetkala do nich nové poznatky z 8 let shromažďovaných dat a těším se, že to manažerování teď za mě vezmu jiní a já se budu věnovat vám. Budu váš manažer na komunikaci a texty. Abyste se vy mohli věnovat tomu v čem jste dobří zase vy.




Nebo se připojte na online WORKSHOP. Protože uvidíte, že ostatní řeší dost podobné věci a třeba se i s někým seznámíte.


A když už jsme u toho seznamování se: oprášila jsem i Neformálko – jediný opravdu neformální networking v Praze.

18 zobrazení0 komentářů

Související příspěvky

Zobrazit vše
bottom of page